2012. június 5., kedd

Ha ez így megy tovább...


... szerelmes leszek az összes ásványba. A "Szerelmeim, az ásványok" c. listára feliratkozott az indiai achát is, és azt csak halkan merem idevésni, hogy lóg velem szemben például napkő, unakit, rodonit, dalmata és leopárd jáspis (parafatáblára applikáltam egy csomó ékszert és gyöngyöt/ásványt/kagylót, vidám és mutatós az egész, mindig feldob, ha rájuk nézek), szóval, nem kizárt, hogy bővül a lista. 


Évekkel ezelőtt, amikor még semmit sem tudtam a gyöngyökről, és csak a meskán kattintgattam, illetve vágyakozva nézegettem a szépséges ékszereket, belefutottam egy fekete-fehér-szürke peyote karkötőbe. Anno fogalmam sem volt arról, mi az a peyote, de az összeöntött és véletlenszerűen felfűzött színek ötlete megmaradt a fejemben és most jött elő. Ez alapján szórtam össze nyolc színt, és drukkoltam, hogy jól nézzenek ki együtt, nem akartam órákig szöszölni a szétválogatásukkal. Köszönöm az ismeretlennek az inspirációt, kár, hogy nem jegyeztem meg a nevét. Nem gondoltam soha, hogy a sok kipróbált kézműves technika közül az ékszerkészítésben tudom a legjobban kifejezni önmagam.


Ez a karkötő is a borzaskák családjába tartozik, és kivételesen kiszámoltam (kíváncsiságból), mennyi delica gyöngyből készült az általam csak rongyszőnyegnek becézett, 2.8 cm széles és (kapocs nélkül) 14.5 cm hosszú alap: 1827 darab delicát fűztem fel. A holtpont nálam úgy a felénél jött el, úgy éreztem, soha nem készülök el vele. A többi rongyszőnyegem ennél hosszabb és szélesebb, mert hős vagyok.


Kivételesen a képek is jól sikerültek, hálás vagyok a fapados fotómasinámnak, remekül dolgozott.


Felpróbáltam a karkötőt és a hozzá készült fülbevalókat (róluk még nincs fotó, ugyanis bemenekültem az erkélyről, mert ömleni kezdett az eső), és az a helyzet, hogy kimondottan öltöztetik az ember lányát, többféle ruhához és stílushoz el tudom képzelni a szettet. Hozzám nagyon passzolnak, ezek is olyan ékszerek, amelyek hajszálpontosan visszatükröznek engem.


Közben meg végre eldöntöttem, hogy átdizájnolom a blogomat, mert a fekete annyira nem én vagyok. Hiányoznak a színek.

9 megjegyzés:

Vera írta...

1. nem akarsz a köves parafatábláról is feltenni egy képet? biztos tök jól néz ki :) vagy az már poénlelövésnek számítana? :)
2. ez nagyon outsider kérdés, de a "rongyszőnyegre" az ásványokat felragasztottad, vagy valami spéci varázslat a titok nyitja?
3. a színes hátteret támogatom, de a feketén nagyon jól érvényesülnek a színes mindenféléid :)
4. szép álmokat! :)

gyöngyblogú lány írta...

Vera:
1) Főleg ékszerek vannak rajta, félkész vagy kész, valamint saját, az ásványok nem dominálnak. Helyhiány miatt találtam ki, meg azért is, hogy ne legyen csupasz a velem szemben lévő fal :) Megpróbálok jó képet készíteni róla.
2) A varázslat tűből és speciális, gyöngyfűzéshez használt cérnából áll, szóval, felvarrtam. Nem merek gyöngyöt ragasztani, ki tudja, mit tesz vele a ragasztó, bár lehet, hogy semmit...
3) Ha lesz rá időm, lecserélem, konkrétum még nincs a fejemben, de csak összehozom valahogy.
4) Köszi, neked is :)

@gi írta...

Őszépségessége eladó? ;)

gyöngyblogú lány írta...

@gi: Lehet, hogy nem tudok tőle megválni, az ikertesóját azonban nagyon szívesen elkészítem neked :) Csuklóméretet és türelmet szeretnék tőled majd kérni (indiai achátot kell rendelnem, minden más van hozzá).

@gi írta...

Sejtettem... :) Ahogy írtál róla :DD
Küldök majd mail-t!

Ha tudok, szívesen segítek háttér-ügyben, volt egy ilyen blogom, a profilomban megtalálod ha érdekel.

kkati írta...

Ez nagyon mutatós lett. Nagyon szépek ezek az ásványok, nagyon kellemes, harmonikus színei vannak. (hol rendeled őket?)
Az alapja magában is megállná a helyét, az is olyan jó lett.

miskolczi írta...

Azt hittem, lehetek végre én az első kommentelő és lecsaphatok rá. :( Mindenesetre, amíg a szülés és egyéb előttem lévő megrendelők igényeit kielégíted, gondolkodom a színeimen. :) ok? :)

Nóra írta...

ó,hogy én még hányszor fogok itt szerelembe esni nálad...(gondoltam ezt nagy sóhajok közepette). Szépet alkottál, már megint! :)

gyöngyblogú lány írta...

Nóra: Köszi! Szólj nyugodtan, ha nagyon konkrétan szeretnél valamit :)

Ildi: Mindig meglep, milyen gyorsan jön az első komment, nagyon jó érzés... Várom a mélt :) Tippeltem valamire, kíváncsi vagyok, te mit mondasz majd.

Kati: Köszönöm! :) Írok majd mélt, mert több helyről szoktam rendelni.

@gi: Köszi a segítséget, de nálunk családilag kódolva van a html-es ügyködés :) Inkább az a gondom, hogy időm nincs kitalálni-kikísérletezni, mit szeretnék.